Det er «evigheter» siden mobilbruken på nettsider passerte desktop – dette skjedde i 2014/15 – hva har din bedrift gjort av endringer som er i tråd med dette? Tankesettet er det viktigste som må endres! Det er ikke tilpassing til mobil som er veien, men tilpassing til desktop – mobil er standard! Dette krever en endring i interne prosesser og rutiner.

Tenk etter om varer og tjenester er tilpasset svaret på følgende:
- Hva om ikke kunden vår bruker annet enn mobilen for å få informasjon om våre varer og tjenester?
- Hva om kunden vår bare bruker PC eller Mac i tillegg til mobilen.
- Har vi endret prosessene våre internt til å gå fra mobile løsninger som tilpasses desktop, eller bruker vi fortsatt tanken om desktop først så tilpasser vi til mobil?
Det er ikke tvil om at mange kunder opplever dine mobile sider som de eneste de ser og dersom ikke innholdet eller funksjonaliteten er der så vil de aldri bli oppdaget av mange (potensielle) kunder.

Er tanken tenk at kanskje skal funksjon x-y-z kun være tilgjengelig på mobil, det er ikke viktig på desktop? Er den motsatte tanken blitt gjennomført? Vær forsiktig med å tenke at slik vi alltid har gjort det fortsatt er korrekt!